2012-08-05

Aszalt paradicsomos, sherrys sült csirke


Elég sok baromfit nevelünk az idén, úgyhogy egy darabig nem lesz hiány a blogon az ilyen jellegű receptekből. Ez már 2 hete készült, és olyan, de olyan fonom lett, hogy biztosan többször fogom elkészíteni. Hasonló módon kipróbáltam már sertéscombból is, csak annál sárgarépát és újburgonyát is együtt sütöttem a hússal. Azzal is működött ez az ízkombináció, mi is és a vendégeink is maximálisan meg voltak vele elégedve.
Nyilvánvalóan az ízesítés mellett cseppet sem elhanyagolható a hús minősége. Mint már említettem az elején, a csibék sajátjaink, szabadon (de bekerítve) és változatos étrenden vannak tartva, a sertés pedig egy közeli farmról, ugyancsak szabadtartásból származik.


Hozzávalók
kb. 4 személyre
Csirkék mérete és étvágyfüggő. Az én csirkéim közül az egyik nagyobbacska volt.

3 db kisméretű konyhakész fiatal csirke egészben
2 maréknyi szárított paradicsom (nálam száraz, nem olajban konzervált)
annyi félszáraz sherry, amennyi ellepi a paradicsomot
friss rozmaring
tengeri só, frissen tört színes bors
1 db nagy narancs meghámozva, dupla gerezdjeire szegve
1 maréknyi nagyszemű mazsola
löttyintésnyi vörösborecet és olívaolaj

köretjavaslat: kakukkfüves gombás rizs


Elkészítés

1 Tegyük egy késes aprítógépbe szorosan egymás mellé az aszalt paradicsomokat, öntsük fel majdnem annyi sherryvel amennyi ellepi őket, és daráljuk össze. Ne legyen pépes, inkább darabos.
2 A csirkék combjain ejtsünk bevágásokat, kívül-belül sózzuk és borsozzuk meg őket, majd kenjük be az aprított paradicsommal.
3 Helyezzünk 2-2 gerezd narancsot, rozmaringot és néhány szem mazsolát a csirkék belső üregébe, és helyezzük őket szorosan egymás mellé egy jénai vagy kerámia sütőtálba. Facsarjunk rájuk pár gerezdnyi narancslevet, a kifacsart darabokat pedig helyezzük el a csirkék köré. Szórjunk melléjük aszalt mazsolát, s tegyünk rá rozmaringlevélkéket.
Ahol sikerül, oda kerüljön a fűszerekből a bőr alá is.
4 Löttyintsük a húsokra némi vörösborecetet és olívaolajat, öntsünk alá 1 dl vizet, fedjük be, majd 180°C-os sütőben süssük kb. 1-1,5 órán keresztül, vagy míg a húsok megpuhulnak. A sütés utolsó harmadában fedetlenül süssük és időnként locsolgassuk a saját levével, hogy szép pirosra süljön.

Köretként én a gombás risotto (rizottó) nyomán készítettem rizst, fehér csiperkegombával és jó sok kakukkfűvel, de az egyszerűség kedvéért sima rizsből, a megszokott módon. Készíthetjük másfajta gombából vagy gombakeverékből is, de javaslom, hogy a kakukkfű ne maradjon el.

Apropó, minden erre járó olvasó tud rizst készíteni? Van esetleg akit érdekel?

4 megjegyzés:

Eva írta...

Jaj, hirtelen megijedtem...."annyi félszáraz sherry amennyi ellepi"....azt hittem hogy a csirkét! :-)))

Pixie Pie írta...

Ó, de klassz! Pont most aszaltam parit. :) Sherry ugyan nincs itthon, de majd kitalálok valamit helyette, hogy ezt kipróbálhassam.

Selectfood írta...

Éva, köszi, már pótoltam.(: A hozzávalók között tényleg nem volt egyértelmű.

Pixie Pie, akkor ez egy jókor jött recept! :) Szerintem egy félszáraz tokajival is jó lesz. ;)

Böbe írta...

Guszta lett nagyon! Ezt ki fogom próbálni:))