2010-04-25

Teljesen bezöldülve: Zöld risotto

Eredetileg paradicsomos rizs volt a tervben a grill roncssügér mellé, de miután megláttam a "zöldeket" a hűtőben, egyből megjelent a lelki szemeim előtt ez a risotto:



Hozzávalók

500 g arborio rizs
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
komló (előfőzve)
brokkoli
medvehagyma / vagy medvehagymapesto
A zöld zöldségeket :) csak úgy szemre pakoltam a rizshez, de nagyjából 100g-ot használtam mindegyikből.
olívaolaj
1,2 dl vermouth
zöldség-, esetleg húslevesalaplé felforrósítva, vagy víz
(-só)
kb. 50 g vaj
frissen reszelt parmezán, ízlés szerint
frissen őrölt fekete bors
1 db szerecsendió-virág (el is hagyható)


Elkészítés

1 A vöröshagymát, fokhagymát meghámoztam, az előbbit aprítógépben finomra aprítottam, az utóbbin csak egy-egy bevágást ejtettem. 3-4db brokkolirózsát felaprítottam a szárával együtt, medvehagymát is ledaráltam.

2 A risottót az alaprecept szerint elkészítettem.
Röviden: Egy kevés olívaolajon megfuttattam a vöröshagymát, folytonos kevergetés mellett hozzáöntöttem a rizst, s mikor már kezdett üvegesedni akkor rálöttyintettem a vermouth-ot. Amikor már majdnem magábaszívta az alkoholt, akkor hozzáadtam a medvehagyma nagy részét, a komlót, a kis brokkoliszárakat és a 2 gerezd fokhagymát.

3 Alaposan elkevertem és mertem hozzá egy merőkanálnyi alaplevet. A risottot nem szabad magára hagyni. Közepes lángon, merőkanalanként hozzáadagonva az alaplevet, folytonos kevergetés mellett kell al-dente-re főzni. Se kemény ne legyen a rizs belseje, se ne főljön szét.

4 Mikor már majdnem megfelelő volt a rizs állaga, akkor beledobtam a maradék medvehagymát és az apró brokkolirózsákat is. Picit borsoztam, dobtam bele egy szerecsendió-virágot is.
Készre főztem, majd a tűzről levéve elkevertem benne a vajat és a parmezánt.

Tálaláskor még egy kevés parmezánforgáccsal megszórtam a tetejét.
Ja, és majdnem elfelejtettem; ha vízzel készítjük akkor ne felejtkezzünk meg a sózásról.



Megjegyzés: Tudom, hogy a risotto előétel, de mi nagyon szeretjük hal mellé (is).

Nincsenek megjegyzések: